Hello Followers

Pengumuman Penting !

BLOG INI AKAN BERPINDAH KE http://naimphotoblog.blogspot.com . SEKIAN TERIMAKASIH

Budak Nakal

Kisah Benar Tentang Seorang Budak Nakal

Tanggal 3 Julai 1991 muncul seorang budak yang dilahirkan di sebuah hospital yang terletak di Kemaman . Seorang budak yang nakal , lagi degil , suka melawan kedua ibubapanya dan juga suka bergaduh di sekolah .Beliau dikenali sebagai IM . Bak kata orang tua tua "syurga itu terletak dibawah telapak kaki ibu",namun baginya semua itu tiada makna . Melawan ibu adalah tabiatnya ketika ditegur ataupun dinasihat . Tak cukup dengan itu , ayahnya seorang polis juga tidak ditakutinya . Mempunyai seorang Mak angkat yang tinggal dihadapan rumah beliau .

"Ketika berada di alam persekolahan , melawan cikgu , bergaduh , ponteng dan hisap rokok adalah aktiviti paling seronok baginya . Di rotan dan digantung sekolah saja tidak cukup baginya . Lebih 5 kali beliau bertukar sekolah . Im langsung tidak mengendahkan teguran kedua ibubapanya . Mengambil keputusan tidak kesekolah selama 4 bulan cukup terasa baginya pada tingkatan 5 . Keputusan SPM tidak memuaskan , itulah akibatnya . Keluar malam bersama kawan kawan meronda di bandar , melepak sampai ke pagi adalah kebiasaannya .

Namun , semua itu dulu . Sekarang , kedua ibubapanya cukup penting bagi Im . Terasa menyesal dan sedih dengan keadaannya . Beliau bertekad untuk belajar untuk masa depannya . Beliau menyambung pelajarannya di sebuah kolej swasta yang terletak di Kuala Lumpur . Kisah silam yang menghantuinya cukup perit . Im pernah membuat kedua ibubapanya menitiskan air mata , sangat menyesal kerana berbuat demikian . Ingin meminta maaf tetapi Im malu dengan diri sendiri . Sampai sekarang , Im selalu memikirkan tentang ibu dan ayahnya , terasa sedih yang amat . Titisan air mata setiap malam ketika hendak tidur cukup untuk membuktikan penyesalannya . Setiap hari memikirkan tentang ini . Selain itu , hidup yang tidak tenang cukup merana , tidak pernah orang nampak kasih sayangnya dan juga kesetiaanya . Sanggup membuat apa sahaja untuk orang tersayang tetapi semuanya isa sia . lumrah hidup yang membuatkan diri sendiri merana , Inilah Naim Mohammad .
"



Entahlah , 2,3 hari ini cukup merana . Aku tak tenang . macam macam masalah datang . Ok , terus terang aku cakap , muka aku ni memang payah orang nak percaya , memang payah orang nak tengok kasih sayang aku . Aku pun tak tahu kenapa jadi camni , dah memang nasib aku . Dari dulu lagi aku camni . Rase macam tubuh badan aku ni ade "SIAL" je . Aku pun tak tahu nak cakap ape . Bila ade je orang yang aku nak jaga , orang yang aku sayang , sume tak percayakan aku , sume tak nampak sayang aku . Jahat sangat ke aku ni ? Aku je yang selalu merayu , pujuk sampai nak mati utk kekal tapi dieorang pernah ke fikir perasaan aku ni ? Ini lah hidup seorang budak yang bernama Naim Mohammad . Memang tubuh badan aku ada "SIAL". Memang dari dulu lagi !

10.03.2011 , Khamis , 02:47 pagi , sumpah aku takkan merayu rayu lagi tuk perempuan . Kepercayaan aku dah hilang . Sekarang aku takde Mood .

5 comments:

  1. sume manusia tk penah lri dri kesilapan msing2..
    selamat berubah!! ;))

    ReplyDelete
  2. sume mnusia tk penah lari dri mmbuat kesilapan . . semoga mnjadi budak yg baek k . ? slamat berubah ! ;))

    ReplyDelete

Minta Tunjur Ajar Dari Semua , Please Comment :)